1401/12/06-18:58

آتش‌سوزی یک پاساژ در محدوده بازار تهران

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آتش گرفتن یک پاساژ در خیابان ناصر خسرو خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات این خبر گفت: در ساعت ۱۵:۳۹ بعد از ظهر امروز یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک پاساژ واقع در خیابان ناصر خسرو، خیابان صوراسرافیل به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان سه ایستگاه را به همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی و امکانات لازم برای اطفای حریق به محل حادثه اعزام کرد. 

وی با بیان اینکه نخستین گروه از آتش‌نشانان ظرف مدت چهار دقیقه پس از اعلام گزارش حریق در محل حاضر شدند، گفت: با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که حریق در یک پاساژ دو طبقه رخ داد که در طبقه اول آن ۱۱ باب مغازه فروش مواد شیمیایی و الکترونیکی قرار داشت که متاسفانه تمامی این مغازه‌ها گرفتار شعله‌های آتش شده بودند، همچنین در طبقه فوقانی هم ۱۱ باب مغازه دیگر قرار داشت که آتش در حال سرایت به این مغازه‌ها هم بود و سبب شکسته شدن شیشه برخی از این مغازه‌ها شده بود.

ملکی ادامه داد:‌ آتش‌نشانان بلافاصله اقدام به قطع جریان برق و گاز این پاساژ کرده و عملیات اطفای حریق را آغاز کردند. خوشبختانه با اقدام به موقع عوامل آتش‌نشانی از سرایت آتش به مغازه‌های واقع در طبقه فوقانی جلوگیری شد. دقایقی بعد نیز عوامل آتش‌نشانی، شعله‌های آتش در این ساختمان را به طور کامل مهار و اطفا کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه در پی این حادثه دو آتش‌نشان دچار مصدومیت سطحی شدند، گفت: این افراد در اختیار عوامل اورژانس قرار گرفتند.

وی درباره علت وقوع این حادثه نیز اظهارکرد:‌ آتش‌نشانان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران پس از ایمن‌سازی محل دقایقی پیش به ماموریت خود خاتمه داده و به ایستگاه بازگشتند. در ادامه کارشناسان حریق نسبت به بررسی علت این حادثه اقدام و نتایج مربوطه را اعلام خواهند کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط