1402/03/04-20:05

تهدید فرمانده گروه شبه‌نظامی ضد روسیه به انجام حملات جدید

فرمانده یک «گروه شبه نظامی ضد روسیه» که پیشتر ادعا کرده بود حملاتی را علیه منطقه بلگورود انجام داده، تهدید کرده است طی روزهای آینده حملات بیشتری را در داخل خاک روسیه انجام خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، "دنیس کاپوستین" که خود را فرمانده یک گروه شبه نظامی ضد روسیه می‌داند، یک روز پس از آنکه مسکو حمله به منطقه بلگورود را خنثی کرد، با خبرنگاران در داخل مرز اوکراین با روسیه گفت‌وگویی داشت.

کی‌یف اعلام کرده که این حمله توسط شهروندان روسیه انجام شده و آن را به نوعی "درگیری داخلی روسیه" توصیف کرده است اما دو گروه شبه‌نظامی ضد روسیه در اوکراین مسئولیت این حمله را به عهده گرفته‌اند.

تهدید فرمانده گروه شبه‌نظامی ضد روسیه به انجام حملات جدید

کاپوستین ادعا کرد که دو تن از جنگجویانش "به طور خفیفی مجروح شده‌اند" و در حین این عملیات دو نفر کشته و ۱۰ نفر زخمی داشته‌اند اما از طرفی مسکو هم ادعا کرد که حدود ۷۰ "ملی‌گرای اوکراینی" را کشته است.

این فرمانده گروه شبه نظامی ضد روسیه در پیامی گفت: فکر می‌کنم شما دوباره ما را در مرز خواهید دید. نمی‌توانم اتفاقات آینده را افشا کنم. حتی نمی‌توانم جهت را بگویم. مرز... بسیار طولانی است. مجددا نقطه‌ای وجود خواهد داشت که آنجا همه چیز داغ خواهد شد.

رسانه‌های غربی مدام از او سوالاتی مبنی بر اینکه آیا از تجهیزات نظامی ایالات متحده که برای کمک به اوکراین در برابر حملات روسیه ارسال کرده‌اند، استفاده کرده است یا خیر، می‌پرسند اما کاپوستین هیچ پاسخ مستقیمی نمی‌دهد.

وی در یکی از مصاحبه‌ها ادعایی را بدین شکل مطرح کرد: می‌دانم دقیقا از کجا تسلیحات را دریافت کردم؛ اما متاسفانه از سوی شرکای غربی نیستند. همچنین تجهیزات نظامی غربی که توسط روسیه در جنگ باخموت تصاحب شده را می‌توان در "بازار سیاه" خریداری کرد.

کاپوستین افزود: اوکراین فقط به لحاظ اطلاعاتی، سوخت، غذا و دارو از ما حمایت می‌کند. و البته ارتش اوکراین افراد مجروح ما را درمان کرد. هر تصمیمی که می‌گیریم، تصمیم خودمان است. هدف این گروه مبارزه برای اوکراین و مبارزه علیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه است. ما در برنامه‌های آینده، قصد داریم سرزمین‌های جدیدی از فدراسیون روسیه را هدف قرار دهیم. فقط باید صبور باشید... و چند روز صبر کنید.

او گفت که گروهش متعلق به "جناح راست" است و وقتی از او پرسیده شد که آیا ناراحت نمی‌شود به او برچسب "نازی" بزنند، گفت فکر نمی‌کند که این یک "توهین" باشد؛ اما افزود: من مجموعه دیدگاه‌های خودم را دارم. این مجموعه دیدگاه‌های میهن‌پرستانه و سنت‌گرایانه من است. شما هرگز مرا در حال اهتزاز پرچم با صلیب شکسته نخواهید دید. من هرگز دستم را همچون هیتلر بلند نخواهم کرد. پس چرا من را اینطور صدا می‌کنید؟

فرماندار بلگورود روسیه که نزدیک مرز اوکراین است،‌ پیشتر ادعا کرده بود که "نیروهای اوکراینی" شامگاه دوشنبه چندین شهرک در منطقه بلگورود روسیه را با پهپادهای حامل مواد منفجره هدف قرار دادند. به ادعای او، این منطقه در پی حمله "یک گروه خرابکار اوکراینی" تحت مقررات "عملیات ضد تروریسم" قرار گرفت.

اما این درحالیست که مرکز ارتباطات راهبردی و امنیت اطلاعات اوکراین این حمله را رد و اعلام کرد: افرادی که به منطقه بلگورود حمله کرده‌اند، متعلق به یک "گروه شبه نظامی روسیه و گروه‌های مقاومت" این کشور هستند اما از "اقدامات قاطعانه این مخالفان علیه رژیم جنایتکار پوتین" استقبال می‌کنیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط