1402/03/20-12:18

‌‌‌تغییرات قیمت 28 محصول ایران خودرو تصویب شد‌

 ‌‌‌تغییرات قیمت 28 محصول ایران خودرو تصویب شد‌

شورای رقابت در جلسه اخیر خود تغییرات قیمت 28 محصول ایران خودرو را مصوب کرد که براساس آن قیمت برخی محصولات نسبت به نرخ‌گذاری قبلی کاهش و برخی نیز افزایش یافته است.

به گزارش اکوفارس، شورای رقابت در جلسه سه شنبه مورخ 1402.3.16 با موضوع بررسی قیمت ناشی از تغییرات اجباری و اختیاری جدید تغییرات قیمت جدید 28 محصول ایران خودرو را تعیین کرد. 

این تغییرات قیمت در این خودروها بر اساس یک سری تغییرات فنی‌ و آپشنی و تغییرات استاندارد اجباری صورت گرفته است‌.

براساس پیوست مصوبه جلسه 574 شورای رقابت، فهرست تغییرات قیمت‌های جدید محصولات ایران خودرو به شرح جدول زیر است. 

سپهر دادجوی توکلی، مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت ضمن تایید جدول منتشر شده مبنی بر تغییر قیمتی انواع محصولات ایران خودرو، گفت: براساس استانداردهای اجباری باید تمام محصولات از اول تیرماه با استانداردهای جدید تولید شوند؛ به همین منظور اطلاعات و آمار محصولات ایران خودرو به شورای رقابت ارسال و براساس آن تغییرات قیمتی انواع محصولات اعلام شده است.

وی افزود: این تغییرات قیمتی به دلیل اعمال استانداردهای جدید خودرویی و تغییرات فنی در خودروها  است.

مشاهده جدول منتشر شده از تغییر قیمتی محصولات ایران خودرو نشان می‌دهد از میان 28 محصول شرکت ایران خودرو تنها سه محصول پژو 207 موتور TU3 با کاهش 10 میلیون تومانی، پژو207 دستی با کاهش 6 میلیونی و دنا پلاس رینگ فولادی با کاهش 43 میلیون تومانی قیمت روبرو شده است.

شورای رقابت در اواخر فروردین ماه امسال قیمت خودروهای تولید داخل دو خودروساز ایران خودرو و سایپا را مصوب کرد که براساس مصوبه شورای رقابت قیمت این خودروها آن زمان به طور میانگین 29 درصد افزایش یافت.


قیمت‌های مصوب تولیدات ایران خودرو در فروردین 1402 توسط شورای رقابت

پس از آن نیز شورای رقابت و در اواسط اردیبهشت امسال قیمت 17 خودروی مونتاژی را برای اولین بار مصوب کرد که قیمت‌های مصوب شورای رقابت کاهش قابل ملاحظه‌ای نسبت به قیمت کارخانه‌ای خودروها داشت. 

* فارس

نظرات

captcha

اخبار مرتبط