1402/04/05-13:40

قیمت هر کیلوگرم دام زنده برای عید قربان ۱۷۰ هزار تومان اعلام شد

 قیمت هر کیلوگرم دام زنده برای عید قربان ۱۷۰ هزار تومان اعلام شد

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران گفت: دام زنده برای عید قربان امسال نرخ مصوبی ندارد و به صورت عرضه و تقاضا به فروش می رسد اما بر اساس توافق انجام شده قیمت هر کیلوگرم گوسفند نر بره ۱۷۰ هزار تومان تعیین شده است.

به گزارش اکوفارس، مجتبی عالی مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران در گفتگو با تسنیم اظهار داشت: وضعیت بازار دام آرام است و نیاز مردم برای قربانی دام در عید قربان با تمهیدات وزیر جدید جهاد کشاورزی و همراهی دامداران تامین شده است.

وی افزود: براساس توافق انجام شده قیمت هر کیلوگرم گوسفند نر بره زنده در عید قربان 170 هزار تومان است که در مراکز عرضه دام به صورت بهداشتی ذبح و به فروش می رسد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران ادامه داد: در سال جاری نرخ مصوبی برای فروش دام زنده با وزارت جهاد کشاورزی توافق نشده و نرخ بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شده است.

قیمت گوشت قرمز تا 4 ماه آینده کاهش می‌یابد

وی تصریح کرد: در کشور های غربی در ایام عید قیمت ها کاهش می یابد اما در کشورمان در ایامی مانند ماه رمضان و عید قربان که تقاضا افزایش می یابد شاهد افزایش قیمت هستیم.

وی با اظهار امیدواری برای افزایش تولید و عرضه دام زنده به بازار تا 4 ماه آینده اظهار داشت: قیمت نهاده های دامی پایین آمده و به صورت مدت دار در اختیار دامداران قرار می گیرد و دام آنها به صورت توافقی خریداری می شود بنابراین قابل پیش بینی است که قیمت دام و گوشت قرمز کاهش یابد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط