1402/04/07-13:56

اسامی ۶ اداره پرمصرف اعلام شد

اسامی ۶ اداره پرمصرف اعلام شد

سخنگوی صنعت برق کشور از افزایش ۱۷.۳ درصدی تأمین برق صنایع از ابتدای دوره مدیریت مصرف برق خبر داد و گفت: میزان پاداش صرفه‌جویی برای قبض‌هایی که در ۱۵ خردادماه برای تهران بزرگ صادر شد، حدود ۵ میلیارد تومان است.

به گزارش اکوفارس به نقل از وزارت نیرو، «مصطفی رجبی مشهدی» افزود: شهرهای گرمسیری از جمله بوشهر، خوزستان، هرمزگان، بخشی از سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های صرفه‌جویی بیشتری داشتند.

وی در باره تمایز قابل‌توجه طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی برای مشترکان خانگی نسبت به سال گذشته، ادامه داد: سال گذشته این پاداش فقط به مشترکانی تعلق می‌گرفت که میزان مصرف برق آن‌ها زیر الگوی مصرف بود، اما امسال این طرح همه مشترکان خانگی که میزان مصرف برق آن‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش‌یافته است را شامل می‌شود.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: سال گذشته به‌ازای هر کیلووات‌ساعت ۵۰۰ تومان پاداش لحاظ شده بود که این عدد امسال تا دو هزار تومان افزایش‌یافته است.

رجبی مشهدی گفت: برای نمونه دو مشترک برق در استان‌های بوشهر و خوزستان با ۳۰ و ۱۷ درصد کاهش مصرف نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۴۲۰ هزار تومان و ۵۲۰ هزار تومان مشمول پاداش صرفه‌جویی شدند.

وی ادامه داد: به این ترتیب قبض این افراد حدود ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان است که رقم پاداش آن‌ها معادل مصرف برق ۵ تا ۶ ماه آینده این مشترکان است.

سخنگوی صنعت برق بیان کرد: بخشی از مشترکان بدون هیچ‌گونه توجهی از وسایل سرمایشی به‌صورت ۲۴ ساعته استفاده می‌کنند که به افزایش مصرف برق به میزان بیش از الگو منجر می‌شود، در چنین شرایطی تعرفه‌های برق این دسته از مشترکان به‌صورت غیریارانه‌ای محاسبه خواهد شد و به‌صورت پلکانی افزایش می‌یابد.

رجبی مشهدی تاکید کرد: بر اساس تازه‌ترین گزارش ارسالی بیش از ۳۵ درصد از مشترکان خانگی در تابستان امسال موفق به دریافت پاداش صرفه‌جویی شدند؛ عدد مربوط به پاداش صرفه‌جویی در سمت چپ قبض برق مشترکان درج می‌شود.

افزایش ۱۷.۳ درصدی تأمین برق صنایع از ابتدای دوره مدیریت مصرف برق

وی یکی از اهداف تأمین برق در تابستان ۱۴۰۲ را تأمین انرژی بیشتر برای صنایع کشور به‌منظور تحقق شعار سال جاری مبنی بر «مهار تورم، رشد تولید» عنوان کرد و گفت: بر همین اساس به‌منظور مدیریت مصرف انرژی، صنایع را به سه گروه عمده تقسیم کردیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: گروه اول شامل کارگاه‌ها و واحدهای صنفی- صنعتی می‌شوند که بیش از ۹۰ درصد تعداد مشترکان صنعتی را به خود اختصاص می‌دهند؛ برای این گروه هیچ‌گونه محدودیتی به‌منظور تأمین برق و انرژی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی را گروه دوم مشترکان برشمرد و خاطرنشان ساخت: پیش‌بینی شده این واحدهای صنعتی که بیش از ۷ درصد تعداد مشترکان صنعتی را تشکیل می‌دهند، امسال به مدت "نیمروز" از ساعت ۱۱ تا ۲۳ در طرح‌های مدیریت مصرف مشارکت داشته باشند.

رجبی مشهدی ادامه داد: براین‌اساس این صنایع در تابستان امسال به مدت ۶ و نیم روز از ایام هفته با بالاترین ظرفیت امکان تولید دارند.

وی افزود: ۳۰۰ مشترک صنعتی بزرگ در کشور وجود دارد که برنامه‌ریزی شده مطابق با برنامه مشترک وزارت نیرو و وزارت صمت انرژی موردنیاز این دسته از مشترکان نیز تأمین شود.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه میزان مصرف برق مشترکان صنعتی از ابتدای اجرای طرح مدیریت مصرف برق تا کنون ۱۷.۳ درصد افزایش‌یافته است، خاطرنشان کرد: صنایع فولادی با رشد ۲۴.۳ درصد نسبت به سال گذشته در صدر جدول جای گرفتند.

رجبی مشهدی افزود: میزان مصرف برق همه واحدهای صنعتی کشور از ابتدای دوره سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۸ درصد رشدیافته است؛ به‌عبارت‌دیگر از ابتدای سال جاری میزان مصرف برق در صنایع فولادی ۵.۷ درصد، صنعت سیمان ۶.۲ درصد و سایر فلزات از جمله مس، آلومینیوم و روی ۷.۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش‌یافته است که بیانگر رشد تولید است.

اسامی ۶ اداره پرمصرف اعلام شد

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: اسامی دستگاه‌هایی که میزان مصرف برق آن‌ها بیش از الگوی مجاز است از روز سوم تیرماه اعلام می‌شود که از جمله می‌توان به بانک سامان، بانک توسعه تعاون، شرکت سهامی بیمه آسیا، سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و شرکت بازرگانی دولتی ایران اشاره کرد که در پی دریافت اخطارهای مکرر، برق این ادارات بعد از ساعت اداری قطع شده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط