1402/04/26-10:29

گلایه دامداران از سامانه بازارگاه برای تامین نهاده

 گلایه دامداران از سامانه بازارگاه برای تامین نهاده

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با اشاره به اینکه در تامین نهاده از سامانه بازارگاه با مشکل مواجه هستیم، گفت: با وجود اینکه چند ماهی است که دامدار هزینه را واریز کرده، ولی خوراک در سامانه بازارگاه تامین نشده است.

به گزارش اکوفارس به نقل از ایسنا، سید احمد مقدسی - رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران - گفت: ما قیمت شیر را ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کردیم ولی این قیمت را برای ما ۱۵ هزار تومان تعیین کردند که ما در ضرر هستیم. از عید برای تامین خوراک دام انقدر با مشکل مواجه شده‌ایم که نمی دانیم به دام چه باید بدهیم. دام دار پول خوراک را واریز کرده ولی وارد نمی‌شود.

مقدسی در ادامه بیان کرد: ما گران فروش نیستیم. ما امروز حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد  محصولات لبنی را صادر می کنیم و یک میلیارد دلار درآمد ارزی برای ما دارد. به بخش گوشت اصلا یارانه داده نمی شود. دولت باید به قشر آسیب پذیر یارانه بدهد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با حضور در یک برنامه تلویزیونی خاطرنشان کرد: در تامین کنجاله سویا از سامانه بازارگاه با مشکل مواجه هستیم و دامدار باید ۳ برابر قیمت این سامانه از بازار آزاد تامین کند. ۲ تا ۵ ماه است که دامدار هزینه را واریز کرده ولی نه تنها خوراک در سامانه بازارگاه تامین نشده، بلکه ارزی هم تامین نشده است.

مقدسی افزود: با این قیمت ها تولید کننده را از بین می‌بریم، باید کسی به داد تولیدکننده برسد.

وزارت جهاد کشاورزی: سامانه بازارگاه در واردات نظم ایجاد کرده است

حسین دماوندی نژاد -  معاون امور دام وزات جهاد کشاورزی -  در ادامه این برنامه گفت: بازارگاه یک سامانه‌ای است که نهاده مورد نیاز را بر اساس برنامه وارد می‌کنند و از طریق این سامانه دامدار و مرغدار سهمیه خود را بر می‌دارند. ما ادعایی نداریم که این سامانه بدون نقص است، اما این سامانه در این شرایط که با مشکلات ارزی و واردات رو به رو هستیم توانسته نظمی را در واردات ایجاد کند.

دماوندی در ادامه توضیح داد: همه تولید کنندگان تمایل دارند نیاز خود را از سامانه بازارگاه وارد کنند. بازارگاه بی نقص است و در حال کار است. تاجر نهاده خود را در این سامانه بارگذاری می‌کند ولی به دلیل اینکه ارزی نیست، تحویل با تاخیر مواجه می شود. تا تاجر مشکلش با بانک مرکزی حل نشده و ارز را تامین نکرده نباید این نهاده را روی سامانه بازارگاه قرار دهد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط