1402/06/16-15:31

افزایش ۱۳ درصدی مصرف برق طی ۳ روز

 افزایش ۱۳ درصدی مصرف برق طی ۳ روز

بر اساس گزارشات مرکز ملی راهبری شبکه برق کشور، میزان مصرف برق در روزهای سه شنبه و چهارشنبه و پنجشنبه (۱۴ و ۱۵ و ۱۶ شهریور ماه) جاری نصاب ۶۹ هزار و ۱۹۳ مگاوات را ثبت کرده که نسبت به روزهای مشابه سال گذشته افزایش ۸۰۰۰ مگاواتی مصرف برق و رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد که تا کنون بی سابقه بوده است.

به گزارش اکوفارس به نقل از ایسنا، آمار ها حاکی از آن است روز گذشته در پانزدهم شهریورماه میزان تقاضای مصرف برق به ۶۱ هزار مگاوات رسید که برای نیمه دوم آخرین ماه تابستان و روز تعطیل (اربعین حسینی) عدد بزرگی است.

دمای هوا در هفته جاری و در اکثر نقاط ایران کماکان افزایشی بوده و میزان مصرف برق علیرغم نزدیک شدن به پایان تابستان و تعطیلات آخر هفته کماکان با افزایش غیر قابل تصوری روبرو است.

مصطفی رجبی مشهدی - سخنگوی صنعت برق - صبح امروز با اشاره به افزایش چشمگیر مصرف برق در اکثر نقاط کشور از کلیه هموطنان درخواست کرد جهت تامین برق مطمئن و پایدار برای کلیه مشترکان در ساعات اوج مصرف که از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ است از استفاده وسایل برقی پر مصرف اجتناب کنند و همچنین برای سپری شدن باقیمانده روزهای پایانی گرم تابستان دمای کولرهای گازی خود را روی عدد ۲۵ تنظیم و یا از دور کند کولرهای آبی استفاده کنند و از روشنایی طبیعی در ساعات اوج مصرف روز بهره برداری کنند.

وی از کلیه مشترکین به خصوص پرمصرف ها درخواست کرد از دوهفته باقیمانده اجرای طرح پرداخت پاداش مدیریت مصرف استفاده کنند و با شرکت در این طرح ضمن دریافت پاداش از دریافت قبوض سنگین جلوگیری کنند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط