1402/06/25-15:43

رشد اونس جهانی طلا در میان عدم قطعیت ها

رشد اونس جهانی طلا در میان عدم قطعیت ها

دلار آمریکا برای اولین بار در دو ماه گذشته کاهش یافت که باعث تقویت طلا شد و به آن اجازه داد بالای 1900 دلار باقی بماند.

به گزارش اکوفارس به نقل از اینوستینگ، قرارداد آتی طلا در دسامبر در Comex نیویورک به 1946.20 دلار در هر اونس به پایان رسید که 0.7 درصد افزایش در روز را تجربه کرد. طلای لحظه  ای نیز در هفته 0.4 درصد افزایش یافت.

این حفظ ارزش، به ویژه پس از اینکه قرائت شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده نشان داد تورم بالاتر از نرخ پیش بینی شده بود، قابل توجه بود و نگرانی ها را در مورد افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو افزایش داد.علیرغم اینکه بانک مرکزی اروپا اخیراً نرخ بهره را به رکورد 4 درصد افزایش داده است، بازارهای جهانی انتظار ندارند در آینده نزدیک نرخ بهره فدرال رزرو افزایش یابد.

همه نگاه‌ها به کنفرانس خبری بعدی جروم پاول، رئیس‌جمهور، برای سرنخ‌هایی درباره موقعیت فدرال رزرو تا پایان سال خواهد بود. افزایش قیمت طلا واکنشی به سیگنال های متناقض در مورد تعدیل نرخ بهره و افزایش نگرانی های اقتصادی در اروپا تلقی می شود.

در ماه آگوست، ایالات متحده شاهد دومین ماه متوالی افزایش قیمت مصرف کننده با افزایش سالانه 3.7 درصدی بود که بیشتر تحت تأثیر هزینه های بنزین بود. از آنجایی که نرخ تورم هدف فدرال رزرو 2 درصد در سال است، این امر می تواند فدرال رزرو را وادار کند تا اقدامات بیشتری برای مبارزه با تورم انجام دهد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط