1403/04/13-08:30

تل‌آویو مرحله سوم جنگ غزه را کلید زد

وبسایت صهیونیستی «واللا» به نقل از یک منبع امنیتی خبر داد که ارتش رژیم صهیونیستی گسترش گذرگاه «نتساریم» را کلید زده است و این اقدام را در راستای مرحله سوم جنگ غزه دانست.

به گزارش فارس، تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که سطح سیاسی اسرائیل به ارتش اشغالگر چراغ سبز نشان داد تا به تدریج در طول ماه جاری به سمت مرحله سوم و نهایی جنگ غزه حرکت کند.

وبسایت صهیونیستی «واللا» هم به نقل از یک منبع امنیتی خبر داد که ارتش رژیم صهیونیستی گسترش گذرگاه «نتساریم» را کلید زده است.

این منبع با بیان اینکه صهیونیستها قصد دارند گذرگاه نتساریم را از دو کیلومتر به چهار کیلومتر گسترش دهند، این اقدام را در راستای «فراهم کردن مقدمات مرحله سوم جنگ» عنوان کرد.

به گزارش تلویزیون اسرائیل، مرحله سوم شامل باقی ماندن نیروهای اشغالگر در محورهای نتساریم و فیلادلفیا و سایر نقاط در نوار غزه خواهد بود تا در صورت عدم توافق مبادله اسرا، به فشار بر جنبش حماس در این مسیر ادامه دهند.

«اسرائیل زیف» از ژنرالهای ذخیره در ارتش اسرائیل نیز درباره آخرین وضعیت جنگ غزه گفت: «مسئولان سیاسی و نظامی [اسرائیل] نمی‌دانند که در غزه به دنبال چه چیزی هستند».

زیف همچنین اذعان کرد که هزینه‌ای که ارتش این رژیم پس از هر بار ورود به غزه پرداخت می‌کند، هنگفت است.

در همین راستا، بزالل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی ضمن مخالفت با توقف جنگ بدون تحقق اهداف اعلامی از سوی کابینه نتانیاهو، خواستار اعمال حکومت نظامی در نوار غزه است زیرا اشغال نوار غزه مانع از بازگشت حماس و احیای توان نظامی آن خواهد شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط