1403/04/13-08:54

زندان‌ها گنجایش اسرای فلسطینی را ندارد

رئیس شاباک اعلام کرد بیش از 21 هزار اسیر فلسطینی در زندان‌ها وجود دارد در حالی حداکثر گنجایش آن، 14 هزار و 500 نفر است.

به گزارش فارس؛ اختلافات میان مقامات رژیم صهیونیستی به خصوص رئیس شاباک و وزیر امنیت داخلی درخصوص آزادسازی اسرا به دلیل نبود گنجایش کافی در زندان‌ها ادامه دارد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت در این باره اعلام کرد: «رونین بار»، رئیس شاباک در نامه‌ای به کابینه این رژیم اعلام کرده است اکنون بیش از 21 هزار اسیر در زندان‌ها وجود دارد در حالی حداکثر گنجایش آن، 14 هزار و 500 نفر است.

شاباک همچنین اعلام کرده است: مسئولیت حل مشکل شلوغی زندان‌ها بر عهده «ایتامار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی است و وی بهتر است به جای سر دادن شعارهای دروغ، توان خود را برای حل بحران زندان‌ها بکار بندد.

سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) تاکید کرد امروز نیز ابطال دستور بازداشت اسرای دیگر صادر خواهد شد زیرا مکانی برای نگهداری آنها وجود ندارد.

در مقابل، وزیر افراطی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرده رئیس شاباک «محمد ابو سلمیه»، مدیر بیمارستان الشفا در غزه را بدون مشورت با وی آزاد کرده است.

بن‌گویر با بیان اینکه در اسرائیل دولت در درون دولت وجود دارد، اظهار داشت:کابینه می‌خواهد سیاست مشخصی را پیش برد اما رئیس شاباک و مشاور قضایی به دنبال رفتاری مستقل هستند.

وی با بیان اینکه از زمان روی کار آمدن، والاترین هدف من، دشوار کردن اوضاع اسرای فلسطینی بوده است، اظهار داشت: رئیس شاباک نتانیاهو را اقناع کرد که وخیم‌تر شدن اوضاع اسرا موجب تشدید هر چه بیشتر تنش‌ها و انفجار اوضاع در خاورمیانه خواهد شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط