1403/04/13-08:56

نتانیاهو: تسلیم روزنامه‌های آمریکایی نمی‌شویم

منابع خبری آمریکایی از جمله روزنامه نیویورک تایمز خبر دادند که مسئولان رژیم صهیونیستی با پایان یافتن جنگ موافقت کرده‌اند، اما نخست وزیر این رژیم، این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، یک گزارش روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» را تکذیب کرد؛ گزارشی که درباره پایان جنگ این رژیم علیه غزه منتشر شده است.

نتانیاهو در این زمینه گفت: «برخی از افراد ناشناس، به روزنامه نیویورک تایمز گفته‌اند که اسرائیل آماده است پیش از تحقق اهداف جنگ، به آن پایان دهد، ولی من نمی‌دانم، این افراد که نامشان ذکر نشده، چه کسانی هستند».

وی همچنین تأکید کرد: «من اینجا به صورت واضح توضیح می‌دهم که این اتفاق (پایان جنگ) رخ نخواهد داد و ما قبل تحقق اهداف جنگ، به آن پایان نخواهیم داد».

نخست وزیر اسرائیل با این ادعا که اهداف این رژیم، نابودی حماس و آزادی همه اسرای صهیونیست است، خاطر نشان کرد: «در سطح سیاسی، این اهداف برای ارتش تعریف شده است. ما تسلیم روحهای شکست‌خورده در روزنامه نیویورک تایمز و هیچ جای دیگر نخواهیم شد».

بر خلاف ادعای نتانیاهو، تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که سطح سیاسی اسرائیل به ارتش اشغالگر چراغ سبز نشان داد تا به تدریج در طول ماه جاری به سمت مرحله سوم و نهایی جنگ غزه حرکت کند.

بر اساس این گزارش، این تصمیم به دلیل پرونده تبادل اسرا و تشدید تنش در جبهه شمالی و با هدف دوری از گسترش دامنه جنگ جاری اتخاذ شده است. مرحله سوم شامل بقای نیروهای اشغالگر در محورهای نتساریم و فیلادلفیا و سایر نقاط در نوار غزه خواهد بود تا در صورت عدم توافق مبادله اسرا، به فشار بر جنبش حماس در این مسیر ادامه دهند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط