1403/04/13-08:59

اوکراین ابتکار مجارستان برای آتش‌بس را رد کرد

دفتر رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که کی‌یف ابتکار نخست وزیر مجارستان برای آتش‌بس را رد کرده است.

به گزارش فارس، دفتر رئیس جمهور اوکراین خبر داد که کی‌یف ابتکار «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان برای آتش‌بس در اوکراین را رد کرده است.

«ایگور جوکوا» معاون مدیر دفتر ریاست جمهوری اوکراین در گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: «اوربان ایده خود را مطرح کرد و مجارستان نخستین کشوری نیست که درباره چنین سناریوهای احتمالی صحبت می‌کند».

وی ادامه داد: «زلنسکی به سخنان اوربان گوش داده و موضع خود را در این باره ارائه کرد. موضع اوکراین واضح، مفهوم و شناخته شده است».

نخست‌وزیر مجارستان ویکتور اوربان که روز سه‌شنبه برای اولین بار از آغاز جنگ در اوکراین وارد این کشور شد و با ولودیمیر زلنسکی دیدار کرد، در کنفرانس خبری مشترکِ بعد از این دیدار گفت که از زلنسکی خواسته تا قبل از مذاکرات صلح، هر فرصتی برای آتش‌بس را در نظر بگیرد و فکر می‌کند که آتش‌بس می‌تواند مذاکرات را تسریع کند.

به گفته اوربان، موضوع صلح در اوکراین، یکی از موضوعات اصلی در دوره شش ماهه ریاست مجارستان بر شورای اتحادیه اروپا خواهد بود. او همچنین گفت که کشورش آماده کمک به نوسازی اقتصاد اوکراین است.

پیش‌تر، سخنگوی دولت مجارستان در ایکس درباره هدف این سفر نوشت «ویکتور اوربان امروز صبح وارد کی‌یف شد تا با ولودیمیر زلنسکی درباره صلح اروپا گفت‌وگو کند».

نظرات

captcha

اخبار مرتبط