1403/04/15-14:28

ریشی سوناک: به عنوان رهبر حزب محافظه کار استعفا می‌دهم

ریشی سوناک امروز (جمعه) در سخنرانی خود اعلام کرد که از سمتش به عنوان رهبر حزب محافظه کار استعفا می‌دهد اما تا وقتی که کر استارمر به عنوان نخست وزیر زمام امور انگلیس را به دست بگیرد، در راس دولت باقی می‌ماند.

به گزارش ایسنا، ریشی سوناک در سخنرانی خود گفت: «وقتی که برای اولین بار به عنوان نخست وزیر قدم در خانه شماره ۱۰ داونینگ استریت گذاشتم، به شما گفتم که مهمترین وظیفه من بازگرداندن ثبات به اقتصاد انگلیس است. تورم کم شد، نرخ اجاره بهای مسکن کاهش یافت و رشد اقتصادی بهبود داشته است.»

به نوشته روزنامه گاردین، وی ادامه داد: «ما موضع و جایگاه خود را در جهان تقویت کرده‌ایم، روابط را با متحدانمان مجدد بهبود دادیم، در اقدامات جهانی برای حمایت از اوکراین پیشرو بوده‌ایم و به جایی برای نسل جدید فناوری‌های قابل تغییر تبدیل شده‌ایم. انگلیس ما اکنون خیلی قوی است. با چارچوب پادشاهی، تفویض اختیار در ایرلند شمالی احیا و اتحادیه ما تقویت شد. بابت این دستاوردها خیلی خوشحالم. معتقدم که این کشور به جایی امن‌تر، قوی‌تر و ایمن‌تر از ۲۰ ماه قبل بدل شده است.»

سوناک همچنین وارد کاخ باکینگهام شده تا با شاه انگلیس نیز دیدار و استعفایش را به عنوان رهبر حزب محافظه کار به وی تقدیم کند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط