1400/06/10-08:38

کاهش بهای نفت در بازار جهانی

 کاهش بهای نفت در بازار جهانی

با تعطیل شدن برخی پالایشگاه‌های آمریکا در پی طوفان آیدا، قیمت نفت در بازار‌های جهانی حدود یک درصد افت کرد.

به گزارش اکوفارس به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای طلای سیاه در بازار جهانی شاهد کاهش بود.

بر این اساس، بهای نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اکتبر با ۰.۶ درصد کاهش به ۷۲ دلار و ۹۹ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۱ درصد کاهش، ۶۸ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

نفت خام برنت دریای شمال در ماه جولای حدود ۴ درصد کاهش را به ثبت رساند و قیمت نفت خام آمریکا هم ۷ درصد کاهش یافت. طوفان آیدا که یکی از سهمگین‌ترین طوفان‌های گرمسیری بود در حال حاضر حدود ۹۴ درصد از شبکه تولید نفت و گاز در خلیج مکزیک را متوقف کرده و خسارت‌های زیادی به شبکه سوخت رسانی لوئیزیانا وارد کرده است.

با تعطیلی پالایشگاه‌های نفت در خلیج مکزیک ظرفیت پالایش معادل ۱.۷ میلیون بشکه نفت خام در روز تعطیل شده است، ولی تحلیلگران انتظار دارند سه چهارم این میزان از پالایش نفت و گاز تا چند روز آینده از سر گرفته شود.

اعضای سازمان اوپک پلاس پیشتر توافق کرده بودند روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام را به عرضه‌های ماهانه خود اضافه کنند. گفته می‌شود علی رغم فشار‌های آمریکا برای افزایش تولید این میزان توافقی تغییری نکند. داده‌های اخیر اوپک نشان می‌دهد بازار نفت و گاز تا پایان سال جاری میلادی با کسری تولید مواجه خواهد بود، ولی پیش بینی می‌شود این روند در سال آتی میلادی جبران شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط