1400/12/27-13:31

افزایش۶ هزارمگاوات به توان تولید برق کشور برای عبور از پیک تابستان

افزایش۶ هزارمگاوات به توان تولید برق کشور برای عبور از پیک تابستان

وزیر نیرو گفت: پیش بینی شده در تابستان سال آینده، نزدیک به ۶ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شود.

به گزارش اکوفارس به نقل از ایرنا، بروز خاموشی های گسترده در سال گذشته سبب بروز مشکلاتی برای مردم شده بود بر همین اساس وزارت نیرو در دولت سیزدهم عزم خود را جزم کرده تا مانع از تکرار آن اتفاق های ناگوار در صنعت برق و به دنبال آن بروز مشکلات برای عموم مردم شود.

در همین رابطه به نقل از وزارت نیرو، «علی اکبر محرابیان» در باره تلاش های صورت گرفته برای تابستانی با کمترین مشکل در باره برق افزود: این ۶ هزار مگاوات از شهریور ۱۴۰۰ است  که تا امروز ۲ هزار مگاوات به بهره برداری رسیده و باقی مانده در زمانی که پیش رو داریم به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: در کنار این افزایش توان تولید، برنامه ریزی شده نیروگاه‌های موجود تعمیرات اساسی شوندتا در پیک تابستان این نیروگاه‌ها آماده تولید باشند تا مردم نسبت به سال‌های گذشته با مشکل کمتری روبروشوند.  

وزیر نیرو درباره اقدام ها برای مدیریت مصرف برق، خاطرنشان کرد: کسری تراز برق عدد بالایی است به گونه‌ای که رشد کسری در یک سال یعنی فاصله ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱، نزدیک به ۱۷ هزار مگاوات است. بخشی از این کسری تراز با نیروگاه‌های جدیدی که به مدار وارد می‌شوند جبران می‌شود و بخش از این کسری هم با مدیریت تقاضا انجام خواهد شد.  

محرابیان ادامه داد: روش ما در مدیریت تقاضا، روش تشویق مصرف کنندگان است که اگر مشترکی نسبت به مصرف خود کاهش و صرفه جویی داشته باشد میزان صرفه جویی برق با نرخ خرید تضمینی برق به خود مشترک باز خواهد گشت این رقم در ساعات اوج مصرف که در تابستان است و فاصله تولید و تقاضا به حداکثر می‌رسد، عدد قابل توجهی است.

وی در باره اینکه  آیا در تابستان سال آینده با محدودیت مواجه خواهیم شد یا خیر، گفت: الان نمی‌توان پیش‌بینی کرد، اما تلاش این است که مردم با کمترین مشکل روبرو شوند. این موضوع به درجه حرات تابستان، میزان ذخایر آب پشت سدها و سدهای برقآبی و همچنین میزان همکاری مشترکان صنعتی اداری خانگی و تجاری بستگی دارد.

وزیر نیرو ادامه داد: بخشی از اقدام های وزارت نیرو برای جلوگیری از ایجاد مشکلات، ارتقای ظرفیت نیروگاه‌ها به ظرفیت یک هزار و ۱۳۰مگاوات است.

محرابیان خاطرنشان  کرد: با مشارکت صنایع، برنامه‌های برای کنترل تقاضای برق داریم و با توزیع ساعت مصرف به ویژه مصرف کنندگان عمده سعی می‌کنیم که مدیریت مصرف داشته باشیم و بتوانیم ساعت اوج مصرف را مدیریت کنیم تا انشالله با کمترین مشکل عبور کنیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط