1401/03/24-11:55

تولید ۸ محصول کشاورزی شامل یارانه بلاعوض ۶ میلیون تومانی می‌شود

 تولید ۸ محصول کشاورزی شامل یارانه بلاعوض ۶ میلیون تومانی می‌شود

معاون وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه چرخش سیاستی در حمایت از تولید محصولات اساسی کشاورزی ایجاد شده است گفت: از سال زراعی آینده تولید ۸ محصول اساسی مشمول یارانه بلاعوض ۶ میلیون تومانی برای هر هکتار می‌شود.

به گزارش اکوفارس، محمد قربانی معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با تسنیم، در ارتباط با یارانه بلاعوض کشت محصولات کشاورزی اظهار داشت: برای حمایت از تولید کالاهای اساسی در کشور به کشاورزانی که گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی بکارند یارانه به صورت مستقیم پرداخت می شود؛ در فاز اول به ازای هر هکتار  3 میلیون تومان به افرادی که  دانه سویا بکارند پرداخت می‌شود، 3 میلیون تومان نیز به عنوان افزایش عملکرد بهره وری در این بخش پرداخت خواهد شد.

وی افزود: 200 میلیارد تومان یارانه برای کشت سویا در کشور یارانه بلاعوض در نظر گرفته شده و برای اجرا ابلاغ شده است.

 معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: برای سال زراعی آینده علاوه بر سویا ؛گندم، جو، برنج، کلزا، ذرتعلوفه‌ای و عدس نیز به این صورت حمایت می‌شود تا شاهد جهش تولید در این محصولات باشیم.

وی با بیان اینکه برای تولید 8 محصول یارانه بلاعوض پرداخت می‌شود گفت: در هر استانی با توجه اقتضائات خود می‌توان 4 محصول را انتخاب کرد؛ براساس این اقدامات الگوی کشت نیز در کشور اجرا می‌شود. 

قربانی تصریح کرد: چرخش سیاستی برای حمایت از تولید محصولات اساسی کشاورزی ایجاد شده است؛ بر این اساس تمرکز زیادی روی خرید تضمینی کالاهای اساسی تمرکز نخواهیم داشت.

قربانی گفت: افزایش قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی قیمت مصرف کننده را نیز بالا می‌برد و تورم ایجاد می‌کند اما با این یارانه ای که به کشاورزان پرداخت می‌شود علاوه بر اینکه افزایش تولید و عملکرد ایجاد می‌شود از ایجاد تورم نیز جلوگیری خواهد شد. 

وی اظهار داشت: با این کار زمین های کشاورزی که بعضا بلاکشت هستند نیز به زیر کشت خواهند رفت و برای دریافت یارانه هم که شده فعالیت کشاورزی در آن انجام خواهد شد.

 معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به شرایط جنگ اروپا و  خشکسالی  ادامه داد: این یارانه های برای تولید محصولات جالیزی پرداخت نمی‌شود و امید می رود که با پرداخت این یارانه به تولید کالاهای اساسی ، سطح تولید محصولات جالیزی در کشور کاهش یابد و کالاهای اساسی جایگزین شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط